Untitled Document
5% הנחה
למזמינים מהאתר
073-7587080
ביקור בכפר נחום
ביקור בכפר נחום
יום אחד קם ישו הנצרתי ועזב את נצרת. הוא חיפש לו מקום להתיישב בו, והחליט שכפר נחום – הוא המקום. ובאמת מה רע? נוף של כנרת כחולה ויפה, הרי הגולן והגליל ניבטים מכל עבר, כמה מעיינות חביבים בסביבה, ואל ישו הצטרפו גם ארבעה מהשליחים שלו. וזו הסיבה, שכשתבואו לבקר כאן – בוודאי תפגשו לא מעט נוצרים שעולים לרגל למקום הזה – שנחשב קדוש מאוד בעיניהם.

כנסיות חשובות ויפות
שתי כנסיות תמצאו בגן הלאומי כפר נחום. האחת היא מבנה מתומן עם אבני בזלת, כיפה וקשתות סביב סביב לה. הכנסייה נבנתה כאן כבר במאה החמישית, אולם רעידת אדמה חזקה בשנת 749 החריבה אותה. הכנסייה שאתם רואים היום, שאמורה להיות שחזור של אותה כנסייה ישנה – נבנתה בשנת 1990. הכנסייה השנייה היא כנסייה לבנה עם מספר כיפות בצבע ורוד. כן. כן. קראתם נכון! ורוד! פנים הכנסייה מלא בציורי קיר מיוחדים וצבעוניים.

בית כנסת עתיק ואחוזת קבר
במאה הרביעית נבנה כאן בית כנסת, שכן כפר נחום היה בעבר יישוב יהודי פעיל ומשגשג. יש הטוענים כי ישו עצמו התפלל כאן בבית הכנסת הזה, שכן כידוע לכולם ישו… היה יהודי. בית הכנסת עבר שחזור נהדר, וכיום ניתן להתרשם עדיין מהפאר שלו. גילופים ותבליטים רבים ממלאים את קירות בית הכנסת ואת עמודיו וגודלו מעיד גם הוא על עושר מתפלליו.

בסמוך לבית הכנסת ישנו מאוזולאום, שזה בעברית: אחוזת קבר. התעלות החפורות היטב ומצופות באבני בזלת והעיטורים מראים שהקבר היה שייך למשפחה אמידה במיוחד.

נופה הרגוע של הכנרת וגנים מטופחים
בעודכם מתרשמים מהעתיקות וגם מהמבנים החדשים – הביטו מפעם לפעם בנוף שעוטף אתכם. מכאן ניתן לראות בקלות את הכחול היפה של הכנרת. הרי הגולן ממול והרי הגליל רגע לפני שהם "נשפכים" לכנרת, שכאן הם כבר מתאפיינים בבזלת שחורה. גנים מטופחים עם דשא ושדרות עצי דקל מקיפים את המבנים, ומעמיקים עוד קצת את תחושת השקט והשלווה של כפר נחום העתיקה.

מרכז הזמנות - 073-7587080
כתובת - המלאכה 23, עפולה
מחכים לכם!
kinorot.com © כל הזכויות שמורות
יש לכם שאלה ?
אל תהססו, צרו קשר עוד היום
הצהרת נגישות תקנון
שלח